Trendekspert og stylist Anette Eckmann fra Eckmann Alive Studio, der står bag trendområdet #thebluegoldstudio på Formland, konstaterer, at trend og modefarver skifter hurtigt. Derfor handler hendes opgave lige så meget om at videreformidle de vigtige bagvedliggende tendenser – og her rangerer designverdenens brug af de sociale medier højt på dagsordenen. – I en visuel branche som interiør- og designbranchen er det vigtigt at kunne tænke i billeder og helt konkret at bruge billeder som en del af brandingen af butikken. Det er den tanke, der ligger bag trendområdet #thebluegoldstudio. Jeg har sammen med mit team fundet en masse flotte og trendrigtige produkter i guld, messing og blå nuancer på udstillernes stande. Dem har vi stylet i nogle områder med de rekvisitter, der hører til i et fotostudie, og så er det ellers op til de besøgende at bruge tingene og baggrundene aktivt til at sammensætte og style deres egne inspirationsbilleder, som de for eksempel kan uploade på Instagram. Stærkt i tråd med online-tendensen, fik Formland fornemt besøg torsdag af 16 af Danmarks mest populære danske design- og livsstilsbloggere, til bloggereventet Sweet Insta Walk & Talk. Her gik turen forbi udstillere og messens trendzoner, hvor telefoner og kameraer blev taget flittigt i brug, tæt fulgt af flotte og inspirerende indlæg på blogs og instagram. Messens samarbejdspartner Laura Trøstrup fra bloggen The Sweet Spot udtaler: – Turen rundt på messen er jo ikke kun en tur med 16 bloggere – det er en direkte kontakt til over 100.000 følgere i målgruppen, hvor bloggernes begejstring og inspiration på stedet gives videre, og efterfølgende influerer på efterspørgslen og forbrugsmønstret i livsstilsbranchen. Se BOXdeLUX’ billeder fra Formland her

Kobber-nyheder
Kobber-nyheder

 

Gratis nyhedsbrev
Få de seneste designnyheder. Vi sender ud en gang i måneden.
og bare rolig - vi spammer dig ikke ;)